Miss Catchy.

mscatchy.blog@gmail.com

piątek, 11 stycznia 2013

Top five at the moment: remixes!

Przeczytałam kiedyś, że pierwsza wersja piosenki, którą usłyszymy podoba nam się najbardziej. Cóż, absolutnie się z tym nie zgadzam. Osobiście jestem ogromną fanką remiksów, ale wielu moich znajomych za nimi nie przepada. Kojarzą je głównie z dyskotekowymi remiksami (ważne: nie klubowymi), które nie są najwyższych lotów. Wspomnienia szkolnych dyskotek w podstawówce i piosenek z podbitym tempem, remiksów, kolokwialnie mówiąc, w wersji "umc-umc" są często przywoływane. Najwyraźniej remiksy się albo kocha, albo nienawidzi. JA zdecydowanie należę do pierwszej grupy. Dzisiaj pokażę wam moje aktualne top 5 remixów.

The XX - Reconsider (Jamie XX Remix)
Na początek The XX zremiksowane przez Jamiego. Mój absolutny faworyt ostatniego miesiąca. "Sprzedany" kilku znajomym, z bardzo dobrym odbiorem (kilku z odbiorem kiepskim również ;)). Z czystym sumieniem mogę polecić cały set, z którego pochodzi ten remix. Zwróćcie też uwagę na remix 'Sunset'.  Warto posłuchać nawet, jeżeli nie przepadacie za elektroniką. 

Gabrielle Aplin - Please Don't Say You Love Me (Cyril Hahn Remix)
Gabrielle to urocza 20-latka z jeszcze bardziej uroczym brytyjskim akcentem. 'Please Don't Say You Love Me' idealnie wpisuje się w tematykę nastoletnich miłości. Cyril Hahn zmienia nieco mdły oryginał w coś naprawdę interesującego. W 'remiksowym światku' bardzo popularny jest jego remix 'Say My Name' i 'Losing You'

Satellite Stories - Sirens (Slow Magic Remix)
Oryginał fińskiego zespołu jest na pewno znacznie żywszy, ale remix Slow Magica ma w sobie to 'coś'. Lubię podśpiewywać razem z chłopakami. Są porównywani do Vampire Weekend, The Wombats czy Two Door Cinema Club. Wydali debiutancki album, są w trakcie trasy, a 'Sirens' słyszałam już nawet robiąc zakupy w H&M. 

Jessie Ware - Running (Disclosure Remix)
Jessie Ware już się zachwycałam. Przyszła więc pora na Disclosure. Wikipedia opisuje duet jako 'garage-house'. Jessie w housowej wersji na początku mi nie przypasowała, ale teraz bardzo lubię ten remix. Jeżeli chodzi o Disclosure to zakochałam się w 'Latch'. Naprawdę warto ich przesłuchać, najprawdopodbniej w marcu debiutancki album. 

 Brodka - Dancing Shoes (KAMP! Remix)
Last but not least, Brodka w remiksie KAMP! Mój ulubieniec odkąd tylko został opublikowany, bo moja miłość do KAMP! to długa historia. Do remiksu ukazał się teledysk, więc raczej każdy jest zaznajomiony z tą wersją. Ode mnie bardzo duże TAK.


4 komentarze:

  1. Znam remix "Dancing Shoes", a nie znam oryginału. Heh...
    Ja raczej nie należę do fanek remiksów, ale niektóre są ciekawe.
    Pozdrawiam, True-Villain.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, że cię uwielbiam. Piszesz cudownie i znasz się na tym oczywiście
    S&N

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja fanem remixow tez nie jestem, ale Kamp! to inna sprawa. Nagrali swietna plyte, ktora promowaly rowniez zagraniczne media. Swietna robota, a remix Brodki to pierwsza klasa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam. Nowa lista u mnie.

    OdpowiedzUsuń